Mosebarna

Mosebarna består i år av 14 barn, 4 jenter og 10 gutter. Vi som er så heldige og skal få tilbringe dagene sammen med mosebarna, er 1 barnehagelærer, 1 barne- og ungdomsarbeider og assistent. Vi er en aldersblandet gruppe med 3-5 åringer.

Gjennom barnehageåret vil vi ha ulike temaer og  prosjekter. Vi er opptatte av at barna får være med å påvirke og medvirke i sin hverdag, så er det noe barna er veldig opptatte av vil vi ta tak i dette og enten ha det som månedens tema eller vi lager et prosjekt ut av det.

Vi er mye ute, i all slags vær og føre! I skogen har vi vår egen plass med hytte, bålplass, do og stor boltreplass. Rett på utsida lekeplassen har barnehagen og en uteplass vi kaller Basen, her har vi også bålplass, en liten gapahuk, huske og både "lilleskogen" og banen og boltre oss på. Vi har mange fine plasser i nærmiljøet vårt vi gjerne besøker; Kjeldsbergplass, Rørestrand og Solplassen. Vi er så heldige at vi har hele idrettsanlegget til vår disposisjon, og vi kan sykle på friidrettsbanen eller ta med baller på kunstgrassbanen. Drar vi på tur har vi flere hengekøyer å ta med, det er stas! I bålsesongen tenner vi bål på tur, og vi lager mat på bål.

Hver fredag er det klubb-dag. Da deler vi barna i aldersbestemte grupper og har 4-årsklubb og 5-årsklubb. I klubben har vi ulike språkaktiviteter og leker tilpasset alder.