Borrehaugene 2015

I dag har Vettene vært spreke og gått frem og tilbake til Borrehaugene.

Barna hadde fått høre på forhånd at vi skulle gå på skattejakt (geocaching) når vi kom frem, så de var veldig ivrig etter å starte.

Etter lunsj fant vi frem skatteposen vår og mobilen. Vi fant frem skattekartet (Geocach appen på mobilen) og begynte å se om det var noen skatter i nærheten. Det var to ganske nærme oss som vi tenkte vi skulle finne. Vi startet jakten og et barn holdt skattekartet og et annet holdt skatteposen. Dette var stas! Første hintet var: Treet sin fot. Da gikk vi på leting etter foten til treet og bevegde oss etter skattekartet. Da vi nærmet oss løp en av gutta mot en stubbe og fant skatten.

Alle barna satte seg i en ring så vi fikk sett hva som var oppi boksen. Vi så en ball, en eske med tyggis, elg og en hval. Barna fikk velge hvem an tingene de ville ha i sin skattepose, flertallet stemte hvalen. Da byttet vi en diamant med hvalen.

Etter all letingen etter skatten løp vi opp på en av haugene. Alle barna slang seg utfor å rulla ned bakken. Det var gøy.

På vei hjem tenkte vi å lete etter en skatt til som var nærme, vi leita og leita, men fant ingen skatt. Da ble det kun et funn i dag. Men vi hadde en super dag med fantastisk vær.