Sansene våre

På småtrolla jobber vi med "Sansene våre" som tema denne måneden. Vi lukter, lytter, smaker og føler. Dagene er fylt med mange spennende sanseopplevelser!

De minste opplever verden gjennom sansene sine. Det meste må luktes på, smakes på og ikke minst kjennes på. Barn lærer best ved å bruke hele kroppen og alle sansene. Målet vårt denne måneden er derfor å gi barna nye, spennende og litt annerledes sanseopplevser.

Sansebrett med ulike strukturer og overflater er moro å gå på!

Vi kledde av alle barna for at de skulle få kjenne på sauseskinn med hele kroppen. Det var mykt og deilig.

På mandag hadde satte vi fram boller med blant annet kokt spagetti, blanding av vann og mel, blanding av vann og maisena og brett med ris og erter. Barna fikk ta på, lukte, smake og gå på de ulike tingene.

Blandingen med vann og maisena var mest spennende. Det var hardt når vi tok fort på det og mykt når vi tok forsiktig på det. Og så var det veldig klissete!

Det ble en del smaking også. Både erter, ris og spagetti måtte smakes på.

Dette er et spennende tema med uendelige muligheter. Vi gleder oss til å se hvor veien videre går!