På tur til borrehaugene

På fredag dro 2 åringene fra Småtrolla på tur til borrehaugene. Det ble en litt våt, men veldig innholdsrik tur!

På vei til borrehaugene var det strålende sol og vi så både gravemaskiner og traktorer. Vi måtte selvfølgelig stoppe og se på gravemaskinene.

Når vi kom fram fikk barna løpe opp på haugene. Det var både latter og gledeshyl.

Selv om det var mørke skyer på himmelen var vi opptimistiske og satte oss ned for å spise lunsj på en av haugene. Det tok ikke lang tid før det begynte å pøsregne og vi skjønte at vi måtte løpe inn i skogen og søke ly.

Når vi kom inn i skogen sluttet det å regne, men vi bestemte oss allikevel for å følge stien inn til gildehallen.

Utenfor gildehallen fikk vi lekt litt før det startet å regne igjen. Heldigvis fikk vi låne paraplyer av mannen som jobber på museet.

Vi fikk også komme inn i gildehallen og se. Der inne var det veldig koselig med sterainlys og et stort bål midt i rommet.

Det var masse spennende å se på.

''

Selv om ting ikke gikk helt som planlagt denne dagen, ble det en bedre tur enn vi hadde sett for oss. Det var litt slitne, men veldig fornøyde barn og voksne som gikk hjem i regnet på slutten av dagen.